Specjalizujemy się w prowadzaniu zajęć poprawiających procesy integracji sensorycznej u dzieci. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i wysokie kwalifikacje, które stale podnosimy, uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach i prelekcjach. Do każdego pacjenta podchodzimy indywidualnie, a naszym priorytetem jest zadbanie o jego dobro. Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc wszystkim dzieciom pojawiającym się w naszym Centrum.

O METODZIE:

Zajęcia które prowadzimy, odbywają się w przygotowanym do tego pomieszczeniu wyposażonym w sprzęt stymulujący systemy zmysłowe: przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy, wzrokowy, słuchowy i węchowy (czyli m.in. w różnego rodzaju huśtawki, piłki, zabawki dźwiękowe, różne faktury, zapachy, latarki czy gniotki). Spotkania polegają na zabawie terapeuty z dzieckiem. Terapeuci stymulują zmysły dzieci i usprawniają obszary deficytowe. Terapia, którą prowadzimy, jest dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka. Jej celem jest poprawa integracji między zmysłami w zakresie układu nerwowego. Dzięki prowadzonym przeze nas zajęciom udaje się:

  • ograniczyć lub nawet wyeliminować nadwrażliwość na bodźce (na ruch, bodźce dotykowe, słuchowe, wzrokowe, węchowe, smakowe)
  • pobudzić zbyt małą wrażliwość na bodźce
  • wzmocnić napięcie mięśniowe
  • poprawić równowagę
  • usprawnić koordynację ruchową
  • zmniejszyć pobudzenie i impulsywność u dziecka
  • poprawić koncentrację uwagi
  • usprawnić motorykę małą
  • poprawić przetwarzanie bodźców wzrokowych
  • zmniejszyć poziomu lęku
  • poprawić rozwój mowy (jej rozumienie i ekspresję), komunikację i współpracę z innymi

Nasz zespół

mgr Mariola Kalek

Psycholog, Terapeuta Integracji Sensorycznej

Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Opolskim.
Zarówno przed podjęciem studiów, jak i w ich trakcie pracowałam dorywczo jako opiekunka dziecięca (niania). Zajmowałam się i chętnie pomagałam rodzicom w opiece nad dziećmi w różnym wieku.
Praktyki psychologa odbyłam w Środowiskowym Domu Samopomocy „Magnolia” i w Ośrodku Interwencji Kryzysowej (w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie) w Opolu.

W trakcie studiów chciałam zdobyć jak największe doświadczenie w pracy z dziećmi i dorosłymi, dlatego też pracowałam jako wolontariusz w:
– Ośrodku Rehabilitacyjno-Readaplacyjnym NZOZ „Monar” w Graczach
– Szkole Podstawowej TAK im. Ireny Sendlerowej
– Projekcie Paczka Seniorów organizowanym przez SZLACHETNĄ PACZKĘ i Stowarzyszenie Wiosna
– Stowarzyszeniu Quisisana zajmującym się pomocą psychologiczną i psychoterapią.

Po ukończeniu studiów rozpoczęłam pracę jako terapeuta środowiskowy w Stowarzyszeniu Ochrony Zdrowia Psychicznego w Opolu. W późniejszym czasie odbywałam staże i pracowałam w:
– Domu Dziecka w Chmielowicach
– Zespole Niepublicznych Szkół dla uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami w Kup
– Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Homo Creator

W celu zwiększenia swojej wiedzy i poprawienia swojej skuteczności w pomaganiu innym ukończyłam Specjalistyczną Klinikę Integracji Sensorycznej w Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie, uzyskując certyfikat Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej (dający pełne uprawnienia do prowadzenia terapii i diagnozy w zakresie integracji sensorycznej).

Doświadczenie zawodowe jako diagnosta i terapeuta SI zdobyłam w: Niepublicznym Przedszkolu Muzycznym „Czarodziejskie Smyczki” i Centrum Logopedycznym i Psychologiczno-Pedagogicznym CLiPP w Opolu. Pracowałam z dziećmi w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną, z dziećmi z autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, zaburzeniami genetycznymi, obniżonym napięciem mięśniowym, porażeniem mózgowym, afazją.

Cały czas staram się podwyższać swoje kwalifikacje. Do tej pory ukończyłam m.in.:
– program psychoedukacyjny z zakresu przeciwdziałania narkomanii
– kurs z dziedziny neuropsychologii pt. „Od neuroanatomii do zachowania, czyli o związku MÓZG – PSYCHIKA” w Centrum Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej we Wrocławiu
Ukończyłam studia na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (uprawnienia pedagogiczne) oraz uczestniczyłam w kursie „Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Obecnie studiuję na kierunku Spektrum autyzmu, zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu.

mgr Sebastian Kalek

Instruktor Sportu, Terapeuta Integracji Sensorycznej

W 2005 roku ukończyłem studia licencjackie w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu na kierunku politologia – specjalizacja administracyjno-samorządowa, a w 2007 roku dwuletnie studia magisterskie na kierunku politologia – specjalizacja ustrojowo-samorządowa (na Uniwersytecie Opolskim).

Od dwunastego roku życia trenuję karate tradycyjne i rozwijam się w tym kierunku. W 2010 roku uzyskałem uprawnienia instruktora dyscypliny sportu karate tradycyjne wydane przez Ministra Sportu i Turystyki.

Postanowiłem, że w swoim życiu chciałbym zająć się pracą z dziećmi i młodzieżą. Od 9 lat prowadzę treningi karate. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi od 4 do 15 roku życia. Moje doświadczenie obejmuje prowadzenie treningów sportowych oraz sprawowanie opieki podczas obozów sportowych (ukończyłem kurs dla wychowawców kolonii).

Czasem podczas treningów karate zastanawiałem się, dlaczego niektóre dzieci mają trudności w zakresie utrzymania koncentracji, naśladowania ruchów trenera, odtworzenia danej sekwencji. Postanowiłem rozszerzać swoją wiedzę dotyczącą funkcjonowania dzieci. Ukończyłem Specjalistyczną Klinikę Integracji Sensorycznej w Warszawie, otrzymując wiedzę i umiejętności do przeprowadzania diagnoz i prowadzenia terapii integracji sensorycznej. Ciągle się dokształcam. Ukończyłem studia podyplomowe na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi dających przygotowanie pedagogiczne. Obecnie studiuję na kierunku Spektrum autyzmu, zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu.

mgr Beata Tileczek

Oligofrenopedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej

„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania” -Janusz Korczak.

Jestem absolwentką studiów magisterskich Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką. Ukończyłam również studia podyplomowe prowadzone przez Uniwersytet Wrocławski na kierunku Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe prowadzone na Uniwersytecie Opolskim na kierunku Pedagogika specjalna z autyzmem. W 2021 roku ukończyłam Studia Podyplomowe prowadzone przez Kujawsko-Pomorską Szkołę Wyższą w Bydgoszczy na kierunku Integracja Sensoryczna. Doskonaląc swój warsztat pracy, uczestniczę w licznych kursach i szkoleniach.

Na co dzień pracuję z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. W swoich działaniach zawsze staram się podążać za dzieckiem i adekwatnie odpowiadać na jego potrzeby.

Do swojej pracy zawsze podchodzę z pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem. Wsparciem otaczam także rodziców/opiekunów moich podopiecznych. Wierzę, że dobra współpraca terapeuty z rodzicami/opiekunami dziecka wpływa na całokształt działań usprawniających.

Prowadząc zajęcia terapeutyczne, dbam o to, aby dziecko ćwiczyło w taki sposób, aby była to dla niego przyjemność, zabawa, a nie przymus. Atmosfera na zajęciach jest miła i sprzyjająca podopiecznym. Dzięki takim działaniom dzieci są chętne do realizowania ćwiczeń, a efekty przekładają się na poprawę funkcjonowania dziecka.

mgr Anna Skąpska

Psycholog, Terapeuta Integracji Sensorycznej

Jestem absolwentką studiów magisterskich Uniwersytetu Opolskiego na kierunku
psychologia. Uprawnienia terapeuty integracji sensorycznej oraz przygotowanie
pedagogiczne uzyskałam w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam, będąc przez kilka lat opiekunką dziecięcą. Pracowałam również jako animatorka, zapewniając dzieciom kreatywne spędzanie wolnego czasu.

W trakcie trwania studiów podyplomowych praktykę zawodową zdobyłam w przedszkolu oraz w gabinecie integracji sensorycznej, dzięki czemu miałam okazję pracować z dziećmi
z autyzmem, zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową a także innymi zaburzeniami rozwojowymi.

Prywatnie jestem mamą 3-letniej córeczki.

Do każdego dziecka podchodzę w sposób indywidualny, uwzględniając jego potrzeby. Właściwa komunikacja i dobry kontakt z dziećmi to podstawa. Na zajęciach dbam
o przyjazną i bezpieczną atmosferę, zależy mi aby dziecko opuszczało gabinet uśmiechnięte
i zachęcone do dalszej współpracy.

Masz pytania? Zadzwoń!